Vis enkelt innlegg
Gammel 14-12-08, 22:24   #3
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Svensk forskning viser nemlig at det i 30-soner faktisk bare er 25% av bilførerne som holder fartsgrensen, 65% ligger mellom 30 og 50 mens hele 10% holder hastigheter over 50 km/t.

Jeg kan bidra med tall fra virkeligheten her: for noen år siden ble det foretatt fartsmåling utenfor huset vårt. Det sto en måler ved veikanten og målte all trafikk i en uke. Måleren var plassert ved en fartsdump, så det er vel rimelig å anta at det var minimumshastighetene den plukket opp.

Resultat: Gjennomsnittsfarten var 39 km/t, og toppfarten var på 65 km/t. Og det er selvsagt 30-sone vi snakker om, hvis det var noen som lurte på det.

Det er ca. 3–400 meter fra oss til barnehagen og 30-sone hele veien, men av ymse grunner er det en noe uoversiktelig vei, så sjansen for å krasje er til stede. Hvis jeg kjører i 30 og fronkolliderer med en av dem som ligger i 65 km/t, så tilsvarer vel det at jeg kjører inn i en murvegg i 95 km/t, stemmer ikke det? Jeg velger å sikre mine unger på vei til og fra barnehagen.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat