Vis enkelt innlegg
Gammel 15-12-08, 09:24   #83
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mongo - mongostemme

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det er vel ingen som har dømt noen for å være dårlige mennesker her, Carrera? For fikk du det fra?

Men det er et dumt uttrykk å bruke, fordi det er støtende. Og nå vet alle som har lest denne tråden det.

Nei, jeg mente ikke at noen her sa det, eller ga uttrykk for det, men det er et inntrykk jeg sitter med fra lignende diskusjoner, rundt om, at OM man er så uheldig å bruke ord som andre finner støtende, så er man jevnt over et dårlig menneske. Enkelte evner ikke å se at ting ikke alltid er vondt ment liksom.

Men jeg er helt enig i at det er et dumt uttrykk å bruke, siden det faktisk lett knyttes opp mot downs. Vi har jo heldigvis etterhvert fått bort ordet mongloid, og det burde man kanskje med andre vrier på ordet mongo også.

Jeg er oppvokst med at de med downs var mongloide. Ordet downs var jo et rart fremmedord, liksom. Nå i dag så bruker jeg aldri ordet mongloid, og jeg finner det nesten utrolig å tenke på at vi faktisk da det før. Dog ikke negativt, men alikevel.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat