Vis enkelt innlegg
Gammel 15-12-08, 10:35   #87
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mongo - mongostemme

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

"Jeg har alltid sagt 'neger', og det har alltid gått bra med meg." "Hvorfor skal jeg slutte å si 'barnehagetante' bare fordi barnehagetantene misliker å bli omtalt som det? Kan de ikke bare finne seg i at det ikke er vondt ment?"

Akkurat. I hvert fall når det gjelder visse ord...

Jeg er også vokst opp med ordet "neger". Ikke som et vondt ord, men som en betegnelse på mørkhudete som er helt mørke, da stort sett av afrikansk opprinnelse.

Og jeg skal ærlig innrømme at jeg i starten ikke forsto problemet, da det begynte å bli snakk om at dette var et ufint ord. Herregud jeg mener det da ikke slik liksom...

Men etter hvert så forsto jeg jo, og nå er det mange år siden jeg brukte det ordet som en del av dagligtalen.

Og jeg tror nok, at etter denne tråden, så kommer jeg til å tenke meg om både en og to ganger før jeg understreker noe med *mongostemme*. Jeg mener fortsatt at den normale bruken av det ikke er ondsinnet, men jeg ser jo også at det kan misoppfattes. Derfor er det kanskje på sin plass å ikke bruke det.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat