Vis enkelt innlegg
Gammel 15-12-08, 10:47   #96
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mongo - mongostemme

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Og jeg tror nok, at etter denne tråden, så kommer jeg til å tenke meg om både en og to ganger før jeg understreker noe med *mongostemme*. Jeg mener fortsatt at den normale bruken av det ikke er ondsinnet, men jeg ser jo også at det kan misoppfattes. Derfor er det kanskje på sin plass å ikke bruke det.

Og det er jo nettopp en slik holdning jeg synes hører hjemme blant intelligente mennesker. "Å, oppfatter du det slik? Det hadde aldri falt meg inn, og jeg mente det overhode ikke på den måten, men det er nok av andre ord å ta av, så da dropper jeg det like godt."

Det er når folk ikke klarer å se at bruken av et ord kan være gal selv om det ikke er vondt ment, at jeg reagerer. "Jeg mener ikke noe galt når jeg sier 'neger', og derfor har ikke du noen grunn til å klage."

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Teofelia - vi har ikke hatt samme barnehage ihvertfall. Å si barnehagetante i vår gamle bhg er risikosport verre enn tillitsverv i Hizbollah. Der var de virkelig ikke tanter nei. (De var forøvrig ikke pedagoger heller de fleste av dem, og det hendte jeg vurderte at jeg ikke engang ønsket å omtale dem som "de voksne", så det er et av de få stedene jeg har klart å være rask med å lære meg hva folk heter)

Jeg har til dags dato aldri hørt ordet "tante" eller "onkel" brukt i vår barnehage, verken av foreldre, ansatte eller unger, annet enn i tilfeller der man omtaler en slektning. Jeg ser for meg at bruken av "barnehagetante" ville fått himmelen til å ramle ned på en temmelig drastisk måte i vår barnehage også, men der er de i høyeste grad både voksne og pedagoger, så det har aldri vært noe problem å sette betegnelser på dem, skulle det ikke være tilstrekkelig med bruk av fornavn.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat