Sv: Er Foreldreportalen veeeeeldig PK?
Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.
Pass deg nå, smilefjes, vi er mange som stemmer borgerlig her også, og du vet aldri helt hvem! 
Det er forskjell på borgerlig og på den klassiske "frp velger".
For å si det sånn - jeg har en slektning som en periode satt på tinget for frp. På kontoret mitt er det en blandet gjeng, deriblant en meget hyggelig mann fra meget beste vestkant. Han er jo selvsagt mobbeofferet hver gang det skal sies noe om sosial status etc. ("Nei, Ivar, hundrelapper er fremdeles ikke mynter" etc).
Han er mangeårig høyrevelger, men han lo godt da denne slektningen min kom på tinget og sa at han syntes det var litt ille å måtte dele kontor med folk fra så belastede familier.
Det finnes dermed sikkert intelligente frp-velgere der ute som stemmer frp fordi de støtter prinsippene om økonomi og markedsliberalisme - det er ikke disse jeg sikter til. Jeg sikter til de frp velgerne som bor på landet et sted langt, langt unna Oslo og tror at deres stemme i kommunevalget skal bringe Carl I Hagen inn som statsminister. De som går med grilldress hele året og som synes norske pensjonister bosatt i Spania som et minimum burde kunne kreve at spanjolene i butikkene snakker norsk.
Det er med andre ord ikke sånn at enhver som noengang har avgitt stemme til frp er lite initeressant å høre fra. Men det er en gruppe mennesker man tenker på hvis man sier "frp-velger" som jeg ikke finner like spennende å utveksle meninger om absolutt alt med. Ihvertfall ikke uten at de inngår i en gruppe hvor de ikke er i øredøvende flertall.
:OMG - hvorfor rotet jeg meg nå inn i denne diskusjonen. :
|