Sv: Er Foreldreportalen veeeeeldig PK?
Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.
Du og jeg, Teo. Grunnen til at jeg siterer rine i hovedinnlegget er fordi hun er særdeles nedlatende i sin beskrivelse. Som at å være PK is a bad thing ...
Det er nettopp nedlatende som er ordet her. Se quotene under:
Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.
Eller bruker det til å forherlige seg selv og sine handlinger. De finnes de også. Statussymbol.
Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.
Det er vel et visst overlapp mellom "PK" og "selvgod" og/eller "nedlatende". Men det betyr hverken at begrepene er synonyme eller at det ikke finnes nedlatende selvgodhet i ikke-PK-leiren også.
Det er denne formen for PK jeg får litt fnatt av.
Opprinnelig lagt inn av Line*, her.
Det har sikkert sammenheng med at noen synes at PK er synonymt med nedlatende/skremmende. Ikke at jeg forstår hvorfor, da.
Skremmende? 
Tror jeg svarte i denne tråden i går, men jeg ser at du drar meg fram igjen som selve anti-PK igjen, Skremmern. 
Jeg mener, som sagt, ikke at det å være PK er en fæl ting. Å være politisk korrekt er synonymt med mange gode egenskaper. Flere gode enn dårlige egentlig. I en del innlegg her (og nei, jeg tenker ikke spesielt på bilsikringedebatten) tar det etter min mening litt av. Man benytter enhver anledning til å ri sine kjepphester, koste hva det koste vil. Og jeg oppfatter mange som nedlatende overfor dem som ennå ikke har sett Lyset, det være seg barneseter eller Nugatti på skolematen.
Se f.eks denne tråden, (de første svarene)
|