Sv: Er Foreldreportalen veeeeeldig PK?
Opprinnelig lagt inn av Skremmern
Din fremstilling er din egen, ikke sannheten, rine.
Opprinnelig lagt inn av rine, her.
For å ta det første sist: Underforstått er det du som sitter på sannheten? Til enhver tid. Da er iallfall det fastslått. 
Tøys. Det følger overhodet ikke av det Skremmern sa. "Du har ikke hele sannheten" er ikke det samme som "Jeg har hele sannheten".
Jeg synes røyking er noe tull, men jeg ser ikke poenget med å banke på til naboen og for å "informere" (er det ikke det det heter her inne?)han.
(..)
Likevel, dette er et nettforum, og hvis man har et brennende ønske om å informere om tøybleier eller økologisk mat, er kanskje nettopp dette stedet å gjøre det på. 
Ja, her svarer du jo egentlig deg selv. Det er ganske søkt å sammenligne det å diskutere på et diskusjonsforum med det å ringe på hos naboen og helt ubedt komme med vurderinger av hans handlinger og levesett - eller å kritisere tilfeldige forbipasserende på gaten, som jeg har sett folk trekke paralleller til tidligere.
Jeg tror bare at mange hadde kommet utrolig mye lengre ved å være litt mindre firkantet i "formidlingssituasjonen."
Det kan det godt være noe i. Men jeg vet ikke om den mest konstruktive måten å gjøre noe ved dette på er å diskutere og ironisere på den måten du gjør det?