Sv: Bør asylsøkere få oppholdstillatelse når de begår kriminelle handlinger?
Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.
Jeg synes det blir veldig enkelt å snakke om utvisning eller ikke. Asylsøkere kommer fra flere land. Det skal mye til å få innvilget asyl her til lands og noen av de landene enkelte kommer fra vil jeg ikke at folk skal bli sendt tilbake til uten videre. Risikerer en person tortur eller dødsstraff i hjemlandet synes jeg heller ikke man skal sende personen ut. Skal for eks en homofil iraner som risikerer å dø pga sin legning sendes ut av landet hvis han blir tatt for tyveri? Jeg synes det er veldig vanskelig å si at asylsøkere på generelt grunnlag skal sendes ut dersom de begår kriminelle handlinger.
Ja, hvis de er klar over konsekvensene før de begår en straffbar handling så er det helt greit å sende tilbake.
Skal en aleneforsørger slippe fengselstraff fordi det vil medføre at barna blir plassert i barnehjem eller fosterfamilie ?
Det kan ikke samenlignes på noen måte, men det handler å ta og å være bevisst på konsekvensene, de er ulike fra person til person.
Utlendinger om de er flyktninger eller på ferie, fra U-land eller fra I-land som begår ALVORLIGE straffbare handlinger i Norge bør sendes ut og nektes innreise igjen på livstid.
Jeg er overhodet ikke rasistisk, jeg mener det bør gjelde alle utlendinger som ikke klarer å følge Norsk lov.