Vis enkelt innlegg
Gammel 18-12-08, 12:47   #344
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Jeg ser mye rart når jeg henter/bringer Hannah i barnehagen, jeg ser også mye rart midt i Stjørdal sentrum.

Jeg har tatt opp med barnehagen at det kan arrangeres et temamøte for foreldrene der vi inviterer Trygg trafikk, med tema om de "små trafikantene". Da kan vi fokusere på bilsikring, refleksbruk etc.

Jeg tror rett og slett en del ikke ER skikkeling informert om bilsikring, og jeg tror mange er litt Om man ikke er på forum og får kunnskap om sikring, om man ikke kjøper helt nye seter og får info på butikken etc, så er det kanskje lett å bare ta et sete i arv.

Jeg stusser også over at mange mener det er så DYRT.. samtidig som de gladelig bruker flere tusen kr på andre ting.

Dette er en liten hjertesak for meg og, selv om jeg føler jeg sikkert kan bli oppfattet som hysterisk av noen.

VET alle dette? :

«Det er påbudt å sikre barn i bil. Barn som er under 135 cm høye skal alltid bruke godkjent barnesikringsutstyr som er riktig i forhold til barnets vekt. Barn mellom 135 og 150 cm skal bruke godkjent barnesikringsutstyr dersom slikt utstyr er tilgjengelig i bilen.
Reglene gjelder for barn under 36 kilo, etter dette skal både barn og voksne sikres med bilbeltet.
I bil der det ikke er bilbelter skal barn under tre år ikke transporteres. Barn over tre år skal ikke transporteres i forsete i biler uten bilbelte.»

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat