Sv: Hvem lager til julen hos dere?
Jeg har ikke noe stort behov for å ha kontrollen selv, men mannen min kunne sikkert greid seg like fint uten julepynt og julekort og det meste sånn, i grunnen, så han tar ikke initiativ til så mye av det. Men når det nå først skal være jul, synes han vel det er greit å ha litt innvirkning på det (han er ganske kresen), og han har kjøpt inn et par kule julepynteting, morsomme/bra juleplater, han kjøper stilig innpakningspapir og noen ganger designer han julekortet, og vi setter opp juletre og sånt sammen. Baking er det jeg som bedriver (og bryr meg om), men gaver som vi skal gi bort sammen bestemmer og kjøper vi sammen, og vi kjøper hver for oss til hver våre familier, og skriver julekortene til hver våre familier (men jeg skriver de fleste til venner). Det pleier å være riktig hyggelig å kjøpe og bestille og bestemme julegaver sammen. 
Vi feirer jul hos foreldrene våre, så det med gjester og julemat er ikke så relevant. Men den ene gangen vi feiret hos oss selv, da Poden var tre uker gammel, var det mannen som lagde julemiddagen (mens jeg lå på soverommet og ammet). Når vi en gang skal ha jul hjemme hos oss igjen, kommer vi nok til å dele på matlaging og rydding som vi pleier når vi skal ha fest (han rydder og løper på butikken hver gang det er noe jeg har glemt å kjøpe, jeg lager mat).