Vis enkelt innlegg
Gammel 19-12-08, 18:35   #305
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem tenker du veldig ulikt fra på FP?

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Jeg opplever at det største skillet går mellom de som kjenner hverandre og de som ikke kjenner hverandre (som forumbrukere). Brukere som er «velkjent» slipper unna med mer, siden det er så lett å tenke «åh, det der er bare så typisk Midim Mam», og ikke gidder å «korrigere» før det er strekt enda litt lengre enn hva en mindre kjent bruker blir arrestert på. Likedan kan ferske brukere som arresterer eller delvis misoppfatter erfarne brukere bli møtt med vel mye motbør, siden så mange mye lettere skjønner hva den erfarne brukeren egentlig mente, eller bare mener at «alle må skjønne at Skrommorn bare er slik».

Disclaimer: Enhver likhet mellom navnene over og eksisterende brukere som sikkert helt fint tåler å bli brukt som eksempler er selvsagt kun tilfeldigheter. Ikke på noen måte tenkte forfatteren på Madam Mim og Skremmern, for eksempel. Helt tatt ut av lufta. Jajamennsann!

Men ja, sånn er det. Også tenker jeg at når det først oppstår uenigheter blant de "velkjente", blir det gjerne sårere, sintere og mer amper stemning, nettopp fordi man føler man "kjenner" vedkommende bedre. Jeg synes det generaliseres oftere blant de "velkjente" også (naturlig nok). "Du sier alltid sånn og du gjør alltid sånn". Et eksempel er diskusjonen mellom meg og Esme. Jeg er visst slitsom da jeg tolker alt negativt og hun er alltid arrogant og spydig når vi diskuterer. Jeg vet at det ikke alltid er tilfelle, men at man gjerne legger mer merke til det når det først er sånn.

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Uten å gå så veldig inn i resten av det dere skriver (har ikke tid akkurat nå), så vil jeg bare si at jeg ikke mente å høres ut som om jeg ikke tror det er gruppetenkning her på forumet, altså. For det er det jo ofte. Men jeg mente bare å si at ofte, i spesifikke situasjoner, synes jeg bina ser "bare gruppetenking" i tilfeller der jeg ser "selvstendige individer som er ganske enige akkurat her" - og så tenker jeg at vi sikkert overdriver litt i hver vår retning begge to.

Jeg har tenkt på denne hele veien til jobb, for det er flere nykommere som har nevnt dette med gruppetenking. Dette blir gjerne forsterket av signeringer som "Jeg er helt enig med Teofelia som vanlig. " og "Jeg trenger ikke skrive noe, for Skilpadda sier alltid det jeg vil si" osv. Jeg reagerer litt på dette selv, og har egentlig aldri skjønt poenget, men jeg antar at det er mer et uttrykk for at man liker personen og det vedkommende står for (sånn all over). Men jeg skjønner at det forsterker inntrykkene om tykt og tynt-tenkingen som blant andre Irma nevner. Jeg tenker også at man kan vel ikke bare være enig med en person? Og da tenker jeg at vedkommende kanskje ikke svarer når han først skulle være uenig med personen.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat