Sv: Hvem tenker du veldig ulikt fra på FP?
Oi, nå har det kommet veldig mange ting jeg egentlig klør etter å svare på, men det får være måte på, tror jeg. Får heller ta tak i noe fra de nyeste innleggene.
Opprinnelig lagt inn av him, her.
Jeg erger meg også veldig over dobbeltmoral. Og med dobbeltmoral mener jeg at folk synes ting er OK når de gjør det, men ikke OK når andre gjør det. Et typisk eksempel her i tråden er at folk er "på" Electronica fordi hun overdrev (en type kommunikasjon som jeg er veldig vant med og som jeg veldig lett "spotter"). Og at hun ikke må skrive slike ting hvis hun ikke mener det, fordi "man må forholde seg til hva hun skriver". Disse samme folkene synes derimot at ironi er flott!
Denne reagerer jeg litt på, him, ikke så mye fordi du kaller meg dobbeltmoralsk, men fordi jeg synes du misforstod meg. (Og det er jeg som kjent ikke så glad i. ) Det var jo jeg som sa det med å forholde seg til det Electronica skriver, og jeg sa for det første ikke at hun ikke "må" overdrive og skrive slike ting dersom hun ikke mener dem. Derimot presiserte jeg flere ganger at det jeg reagerte på, var holdningen jeg leste inn i det hun sa, og jeg prøvde å være så tydelig som mulig på hvordan jeg leste henne, nettopp slik at hun skulle ha muligheten til å korrigere dersom jeg leste henne feil. Og ut fra de svarene som har kommet, har hun ikke protestert på tolkningen min, men heller bekreftet den i det meste hun har skrevet, så jeg skjønner ærlig talt ikke hva det er du kritiserer meg for. Jeg synes ironi er flott, ja, men jeg synes aller mest det er bra å forstå hva den man snakker med mener å si, og jeg har definitivt prøvd å være sikker på at jeg forstod Electronica riktig i denne tråden (nettopp fordi jeg reagerte såpass negativt på det hun skrev).