Sv: Dere som er skilt, eller har skilte i familien
Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.
Pusurkine - forskjellige situasjoner krever forskjellige løsninger. Mine unger har bare feiret jul hos faren en gang - i fjor. Jeg kjøper ofte dyre julegaver, mens faren stjeler som en ravn og ikke leverer tilbake. Skulle jeg da sendt pc'en lillebror fikk til jul i fjor hjem til faren og vært like blid for at den aldri kom inn på rommet hans der den hører hjemme, eller skulle jeg latt være å gi ham pc til jul eller hva?
Jeg valgte å snakke med ungene og høre hvordan de ville ha det - de ville ha full jul når de kom hjem så det ble slik jul de var vant til. Dermed feiret vi jul 4. juledag i fjor med stor suksess.
Fordi det passet best for oss. I andre familier er det andre ting som passer bedre.
Jeg blir irritert når noen sier at det de praktiserer er det eneste rette for alle.
Jeg kan forstå at ulike situasjoner krever ulike løsninger, og deres situasjon høres jo litt spesiell ut ja. Jeg synes alikevel at det er positivt at det ikke er så mange som må lage slike spesielle løsninger, hvis du skjønner hva jeg mener. I ditt tilfelle ville jeg nok gjort som deg.
|