Sv: Krigshelter eller lovbrytere?
Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.
Jeg er ingen dronning av føleri, så den type motinnlegg kan du spare deg for. Jeg har argumentert og stilt deg spørsmål, som du ikke svarer på.
Så lenge du kommer med slike kommentarer som følgende, så fortjener du både spørsmål og "tyn". Det er måten du prøver å få fram poenget ditt på, billige stereotype oppfatninger av Oslofolk og omtalen av Max Manus og de folkene, hvorfor mener du at du må bagatellisere det de gjorde for at andre historier skal komme fram?
Opprinnelig lagt inn av Fargo, her.
Jeg tror at så lenge Oslo ser på resten av landet som sine kolonier, og omtaler stemmer derfra som "syting og klaging", så vil vi ha en konflikt gående i dette landet.
Jeg ble advart om å poste et innlegg her som kunne oppfattes som kritikk av Oslo-folk. Til nå er det kun Lykken som har vist seg å handle overens med de advarslene jeg fikk.
Jeg har lett etter spørsmål jeg ikke har besvart, men finner dem ikke. Håper Lykken kan hjelpe meg.
Jeg må forøvrig få si at jeg ikke har bagatellisert hva Oslo-gjengen drev på med, tvert om. De har etter min mening fått mer enn nok oppmerksomhet for sine brave bragder. Nå er det på tide, over 60 år etter, at vi slipper andre stemmer til. "Kjakan" og Max har tatt all plass i det offentlige rom i snart syv tiår. Jeg har i den anledning påpekt at det er et rikelig med tilfang rundt om i landet.
Og det har provosert deg, som forventet.
|