Vis enkelt innlegg
Gammel 27-12-08, 19:09   #16
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julemat og slanking

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Mnja, jeg vet ikke helt jeg. Som tidligere Grete-Roede-gjenger må jeg jo si at jo, jeg er enig - innimellom (som feks julen) så må man få kose seg uten å tenke på riset bak speilet (eller akterspeilet generelt). MEN: hva er julen? Når begynner julen? Hvis man spiser godt julaften, første juledag og har litt selskaper og litt ekstra frem til nyttårsaften og så ferdig - da er det jo ikke noe problem. Men mange har jo en tendens til å begynne julefeiringen mentalt når julebordene starter midt i november, og da er det jo snart jul, ikkesant, og ingen vits å tenke på å holde igjen for nå blir det jo så mye fremover vet dere *blablabla*. Og hvis man er ordentlig glad i mat, og lar alle hemninger fare i 5-6 uker, så blir det noen ekstra kilo gitt. Hvis man er av dem som har anlegg for sånt.

Ja, når jula begynner i november og varer til nyttårsaften så rekker jo mange å gå opp 3-5 kilo, og det er ikke alle som har like lett for å gå ned igjen. Og dette summerer seg når etter fem, seks, sju juler.

Det minner meg om en tysk undersøkelse jeg har lest om, blant kvinner som oppga at de var veldig bevisst på hva de spiste og hvor mye kalorier de fikk i seg, men som aldri gikk ned i vekt likevel. Det viste seg at kvinnene var superflinke i uken, og spiste både sunt og i riktige mengder. Til helga skulle de skeie ut, og unte seg det de ikke gjorde midt i uka. Det viste seg at mange av testpersonene var oppe i 6-7000 kalorier per dag både lørdag og søndag. Da hjelper det ikke å ikke spise sukker og fett i uken, liksom.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat