Vis enkelt innlegg
Gammel 28-12-08, 08:13   #103
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye og hva drikker du i julen?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Sånn er i hvert fall jeg. Jeg blir fryktelig lett revet med av stemningen.

Ja, jeg mener jo ikke at man ikke blir blid og høyrøstet når man er edru. Jeg er jo avholds, men har opplevd å høre "du var ganske brisen i går, du!" etter en fest. Men jeg merker faktisk en forskjell, f.eks har jeg en mann som snakker på en litt annen måte når han er lett beruset, og jeg har aldri hørt ham snakke sånn når han bare har vært i godt lag og i godt humør uten alkohol.

Hvis jeg skal svare på det som egentlig var spørsmålet:

Jeg kjøper en kartong rødvin til jula, og litt øl med alkohol og en del øl uten alkohol. Jeg gir aldri bort alkohol som gave, med mindre det er til nære venner/familie som har uttrykt et klart ønske om det. Vi serverer alkohol til gjester i jula, men ikke i middagsselskap hvor det er folk med et anstrengt forhold til alkohol. Selv er jeg som sagt avholds, men har kjøpt meg en del ganske dyr alkoholfri drikke som jeg ikke unner meg ellers, så jeg får også litt "julestemning" av noe ekstra godt å drikke.