Vis enkelt innlegg
Gammel 29-12-08, 00:06   #18
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er dere hyttemennesker?

Jeg tror det er en egen stemning jeg, som man ikke kan få andre steder.

Selv syns jeg det er skikkelig tiltak å dra på hytta til mine foreldre som ligger på fjellet. Alt er tungvindt. Det lukter fælt på do, og det er iskaldt å stå opp om morgenen.
Fordelen med den hytta er at pappa som den reodor felgen han er, har laget dusjrom. Gass varmer opp vannet. Det er ikke kraftige strålen, men man får dusjet seg i alle fall. Det hjelper masse.

Uansett er det kjempedeilig å komme opp dit. Å komme inn i hytta, varm selvfølgelig siden mamma og pappa har vært der en dag allerede , gamle møbler og minner. Lese i hytteboka om hvem som har vært der siden sist. Sitte med en liten dram og lese en god bok mens det er helt helt stille og man bare hører knitringen i peisen. Kun avbrutt av litt kremting fra fattern som leser avisa.

Nei, det er utrolig deilig følelse å være der. Sitte på trappa og småhutre på morgenen mens man hører på fuglene. Kanskje er man heldig å se en røyskatt som smetter frem og tilbake.
Og bli tvunget inn av myggen på kvelden... For ikke å snakke om fisketurene...

Kjenner at jeg skal dit en tur i vår.....

Men hovedpoenget er at jeg tror det er den egne stemningen som er på hytta som gjør det så koselig. Det hadde ikke vært det samme med elektrisitet og innlagt vann. Det blir for mye lyd av vannrør og lysbrytere og sånn. Det skal være stille på hytta. og ungene til broren min kjeder seg aldri der. Selv om de ikke har tv...