Sv: Gaza
Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.
Jeg er veldig sint og frustrert over det som skjer i Gaza. Jeg vil veldig gjerne vise min avsky med invasjonen. Jeg vil veldig gjerne at mer opplyste sjeler enn meg informerer meg om hva jeg faktisk kan gjøre for å gjøre en forskjell og gjøre det klart at jeg synes dette er helt avskylig.
Har aldri vært i Palestina/Israel selv, men gamle kollegaer fra FN-tjeneste forteller at de fleste som har vært der siden den første norske kontingenten 1967 dro som Israel-sympatisører (apolitiske og høyreside noe overrepresentert i forsvaret) men kom hjem som Palestina-sympatisører. Men jeg har sett effektene av tanks, flyvåpen og artilleri mot tett befolkede områder i det tidligere Jugoslavia, så fantasien strekker alt for godt til.
Dette er ikke krig men en massakre hvor en side dreper 10-20 ganger flere enn den andre, og de fleste av dem er sivile. Dette selv uten å regne med effektene av den alminnelige politikken på mat, helse osv., som jo stort sett rammer syke og barn i de palestinske områdene hardest.
Takk for link om produkter jeg kan boikotte. Jeg har ikke sett så nøye på den enda, men mistenker at jeg boikotter det meste der allerede. (Sånn kan det gå når man er oppdratt av en gammel akp-er.)
Gamle akp'ere har så absolutt noe bra for seg også.
Jeg går gjerne i demostrasjonstog i 9 minus, men da må jeg vite at det er på "den riktige siden". Jeg skal i hvert fall ikke vise noen sympati med Israel i denne saken.
Fint! Det blir nok demo fremfor trening på oss også i ettermiddag.