Vis enkelt innlegg
Gammel 07-01-09, 18:42   #10
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hankatt eller hunkatt?

Opprinnelig lagt inn av Mor til 4, her.

Jeg har inntrykk av at hannkatter ofte er mer kosete enn hokattene.

Kastrer katten før den slippes ut. Chipping er også veldig greit å gjøre.
Kattungen bør vel heller ikke slippes ut på egen hånd før den er minst 6-7 mnd gammel, har ikke utvikklet rettningssans før den tid.

Jeg har egentlig også intrykk av at flere hankatter er mer kosete enn hunkattene ja.

Ang det å slippe ut katten så er jeg ikke helt enig. Eller, jeg er enig i at det kanskje er det mest ideelle, men jeg tror det sjeldent er gjennomførbart å la en katt være inne så lenge. Her tror jeg det viktigste er å gjøre katten kjent i området før man slipper den ut alene. Og så deretter være hyppig ute på trappen og lokke den tilbake i begynnelsen. men selvsagt ikke slippe den ut første dag. Man bør vente til katten er helt trygg innenfor husets fire vegger, og at den har knyttet seg til dere som bor der.

Da vi flyttet i høst hadde vi katten inne i 14 dager. Da tisset han inne mens vi så på han i protest. DA var det nok, hehe. Det var ganske tydelig altså, for da vi begynte å slippe han ut var det ikke mer tissing nei. Heldigvis. Vi hadde han med oss ut i bånd de første gangene, så var vi ute sammen med han når han var løs noen ganger, og så slapp vi han ut i korte perioder mens vi var hjemme. Det samme gjorde vi da han var liten. Han har aldri vært borte fra oss mer enn et par dager i slengen. og det er uvanlig.

Men som sagt så er jeg enig med mor til fire at man skal være veldig forsiktig med å slippe katten ut pga stedssands og tilknytning til stedet katten har kommet til....