Vis enkelt innlegg
Gammel 08-01-09, 13:06   #12
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alpint vs bortover - hva prioriterer dere?

Teomannen er en ivrig alpintkjører. Verken han eller jeg har langrennski.

Frøkna fikk langrennski da hun var 2,5, men de blir naturlig nok lite brukt. Hun begynte med slalåm da hun var fire og fikk sitt første par med ski da hun var 4,5. De har vært mye brukt, og hun har blitt riktig flink.

Opprinnelig lagt inn av leliane, her.

Er det et poeng å lære barna å gå bortover på ski før de får slalomski på beina, eller er det protestantisk tankegang?

Jeg tror ikke det ene er mer naturlig og riktig enn det andre, men for mange er jo langrennsterreng mer umiddelbart tilgjengelig enn alpintbakke, slik at det blir en grunn for å bruke langrennski først.

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Bortoverski først.
Kan de stå på bortover, så lærer de å kjøre nedover.
I og med at man står mer støtt på alpinski, spår jeg trøbbel i horisonten om man introduserer det først.

Nei, det fungerer begge veier. Frøkna har knapt vært på en (langrenn)skitur i hele sitt liv, men hun klarer seg brukbart med langrennski på beina likevel, siden hun har teknikken og balansen inne på slalåmskiene.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat