Sv: Skryt eller galskap
Opprinnelig lagt inn av guniss, her.
Hadde du? 
Så det er av betydning hva de betalte for gaven, ikke innholdet?
Det kan jo fint være (og er) salg i november også. 
Om noen kjøper en ting til meg i februar, en ting de mener/tror at jeg trenger og har glede av, så er det meg helt likegyldig. Ting må ikke være kjøpt like før jul, og jeg skjønner godt at mange ikke har råd til å kjøpe alle julegavene like før jul.
Nei, nei. Ikke av betydning hva de kjøpte, men det faktum at den ble kjøpt fordi den var billig, ikke fordi det var noe jeg trengte akkurat da. Og hvem kan vite ett år i forveien hva som opptar meg, eller hva jeg trenger akkurat da? jeg liker at gaver er personlige og gir selv ofte bort ting folk har snakket om eller jeg vet de trenger der og da.
Vi har fått type "Linus i svingen"-julekalende-sengesett til jul i år som åpenbart er kjøpt på salget i fjor etter jul, da Linus var på TV. Min treåring vet jo ikke hva Linus i svingen-julegreiene er engang, og da syns jeg det er en lite personlig gave som vitner om noen som har handlet fordi noe var billig og på salg for lenge siden...