Tråd: Buenos Aires
Vis enkelt innlegg
Gammel 12-01-09, 21:21   #4
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Buenos Aires

Har fremdeles råtten PC men skal prove meg.

Vi var i BsAs i -05, og elsket byen. Det riktigste er nok å sammenligne Buenos Aires med en gammel europeisk storby, for den har nok europeisk påvirkning til å fremstå som nettopp det.

Vi bodde privat hos noen venner, så hotellpriser eller standarder vet jeg ingen ting om. Men det å komme seg rundt og gå ut og spise var både av svært god kvalitet og veldig billig. Argentina er nok ikke et sted for vegetarianere, men de har fantastisk kjott i ale varianter!

Vi var der i juli, som er vinter i Argentina. Da var det som en kald sommerdag hjemme i Norge. Vi dro bl.a. til Ushuaia, helt soer i landet, og kjorte på ski. Veldig eksotisk, og overraskende bra forhold! Det er verdens sydligste by, så det i seg selv var jo spennende.

Jeg googlet litt, og fant denne artikkelen som dekker både opplevelsene og inntrykkene våre veldig bra: http://www.dinside.no/php/art.php?id=295256

Buenos Aires er en typisk storby. Er litt usikker på barnevennlige aktiviteter der, siden vi var der for vi fikk barn.

Vi vil gjerne tilbake, men da vil vi få med oss Iguassu-fossene som Hattifnatten nevner og Mendoza (vindistrikt) også. De 3 ukene vi var der var litt for lite til å få med alt.