Vis enkelt innlegg
Gammel 12-01-09, 22:39   #5
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Smart tips til alle med audi, vw eller skoda

Autofil sitter med, hvis jeg ikke husker feil, en XC90 som i henhold til de fleste feilstatistikker havner nederst. Det har vært særdeles mye el-problematikk på XC90. Med at man da ikke har hatt problemer, mens en bil ellers det har normalt sett vært ganske lite problemer med, sier egentlig litt om hva personlige erfaringer betyr når det gjelder feil: man får et vel lite grunnlag. Såklart er det synd hvis man får mye problemer.

Ser man på nyere feilstatistikker fra europa er gjerne VW, Skoda og Audi å finne i toppen. Noe av bakgrunnen for dette er at en del som står bak slike statistikker har forstått at for at statistikkene skal bli reelle må man også vurdere resultatene opp i mot kjørelengde.

I henhold til en del statistikker kunne man tidligere se at f.eks. en Passat hadde betydelig mer feil enn enn Honda Accord. Videre, f.eks. hos Svensk Bilprovning, kunne man se at en Passat i gjennomsnitt var gått nesten dobbelt så langt som en Accord og veldig mange andre biler. Dette gjelder svært mange av VW-bilene; de eies faktisk at folk som gjerne kjører mer...

Selv har jeg VW nå og hatt Skoda tidligere. Er også fra en familie der det har vært mye VW og Audi. Totalt sett har det vært svært lite problemer. For min del med de to siste bilene har det egentlig bare vært noen få småting.

Her er forresten 2008-resultatene fra Dekra som ble presentert ganske nylig:

Nå skal det riktignok sies at rapportene fra Dekra og SBP ikke tar for seg feil som eieren opplever og får rettet opp - man måtter ikke opp på EU-kontroll med gåen motor...

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat