Sv: Smart tips til alle med audi, vw eller skoda
Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.
Here we go again... Mornings, Andy D.
Som diskutert i et annet forum så forandrer dessverre ikke denne XC90en det faktum at vi har hatt mer problemer med vår 2008-Touran enn vi har hatt med noen annen bil vi har hatt. -Samtidig som Touranen er den eneste bilen vi har kjøpt fabrikkny... Den er forresten kjørt 15.000 km nå, og ble hentet hos Møller 27/9-07.
Du glemmer å nevne to eksemplarer av Grand Voyager forresten, for de har vel ligget dårlig an på slike lister de også. 97-modellen er en suverent mest driftssikre bilen vi har hatt, by the way.
Hehe. På to Voyagere forbrukte vi 6 girkasser i perioden 91-95/95-99 ;-) My el-greier ble også skiftet.
Sitat:
Mine personlige erfaringer er, i de fleste tilfeller, lite sammenfallende med disse listene. Kjerringa mot strømmen tydeligvis. Hadde jeg kjøpt en Toyota hadde jeg sikkert fått tidenes mandagsbil. 
Nå har jo Toyota også hatt en del problemer de siste årene, og undersøkelser viser også at når bilene faktisk brukes tilsvarende en del av de man sammenligner med blir forskjellene ikke så store....
Men et inntrykk jeg har er at Toyota jevnt over har god kundeservice, men sett prisen på Toyota i Norge kontra en del andre land tror jeg de også har tatt seg betalt for det. Toyota har jo lenge vært noe av det man har spart en del på å nyimportere...
Sitat:
Jeg skjønner at de prioriterer motorhavari fremfor knirkete interiør, for å sette det på spissen. Men jeg synes likevel det er uholdbart å måtte vente i 6 uker når det lekker vann inn i en 2008-modell for andre gang. Særlig når den i tillegg skal inn for romling i bremser, skeiv forstilling og feilmelding på adaptiv bi-xenon. Bremsene har jeg kommentert før, og forstillingen er et kjent Touranproblem. Ventetiden er jo med på å avgjøre hvor aktuelt det er å kjøpe ny bil der igjen.
Her i byen har solgte Møller enormt mange nye VW i en periode uten å øke verkstedstaben, så jeg lurer på om det ikke er der problemet ligger.
Nå er forresten hele bilselgerstaben 50% permittert. Easy come, easy go.
Det er mange aktører som ikke har fått økt verkstedsstaben selv om de ønsket det; å finne kvalifiserte folk har ikke vært enkelt. Hos min forhandler ble det utvidet, samtidig som de kjører to skift slik at verkstedet har åpent 07-23 - og synes gjerne det er greit å ta slike ting på kvelden i stedet.
Når det gjelder forstilling og romling i bremser kan man spørre om ikke dette egentlig er noe som kan tilsi at bilen helst burde stå stille, og dermed prioriteres - eller at de da rett og slett må levere dere leiebil pga. det rent sikkerhetsmessige med dette....
Mener du Motor er fantastisk, eller var det ironi? Jeg blir rett og slett irritert av å lese det bladet...
Element som jeg har stusset litt på, både hos NAF og Norsk Kundebarometer, er resultatene til Skoda - der kundene ser ut vil å ha vært svært fornøyde.
(man skal også huske at en del statistikker skiller seg på om kundene er fornøyde totalt sett, mens andre går på det rent tekniske. I "fornøydhetsundersøkelser" tror jeg merker som VW, Audi, Volvo, BMW og MB kan komme noe dårligere ut pga forventningene og kravene eierne har - ofte er det en annen type sjåfør og person som kjører Audi og Suzuki...).
|