Sv: Reklamere på fadderbarn?
Jeg synes mange i tråden er unødvendig krasse til det å i det hele tatt "forlange" noe som helst når man velger å bli fadder. Jeg kan skjønne at man ikke har noe til overs for hele fadderkonseptet, og synes det er unødvendig å late som om folk får et eget barn å forsørge, men som Polyanna sier, er dette veldig god markedsføring og dermed en metode som skaffer flere faste givere. Og jeg synes det å la folk få muligheten til å ønske seg verdensdel eller land høres ut som en forbedring av konseptet, markedsføringsmessig sett (fordi potensielle givere av ulike grunner kan føle tilknytning til bestemte land, og dette kan være med på å skaffe flere givere). Selv om det med kjønn virker mindre relevant å kunne velge, så skjønner jeg at mange bruker fadderordningen som en måte å involvere egne barn på, og som Bergensis' tilfelle viser, kan kjønn på fadderbarnet føles relevant for noen givere. Hvis ikke Plan kan love at man får det kjønnet man har krysset av for, burde de ikke tilby det valget (noe som selvsagt ville vært helt greit).