Vis enkelt innlegg
Gammel 14-01-09, 09:07   #118
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Blir våre barn uselvstendige og tafatte individer?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Ja, klart, mange barn presses alt for mye, men jeg tror foreldrene mener at det dreier seg om helt adekvate utfordringer. Altså, foreldrene vet ikke selv hva som er adekvat eller ikke. Det er masse folk som rett og slett har for lite kunnskap om hva man kan forvente av barn i den og den årsklassen.

Og at man alltid safer. Men jeg tror en del avgjørelser også blir basert på hva man synes er viktig. For meg er det veldig viktig at barna mine skal klare seg selv, at de ikke skal være avhengig av meg i nærheten for å være trygge. At de skal stole på at de greier å ordne opp i ting selv. Helt fra de var små (jaja, minsten er jo ganske liten enda) har jeg oppfordret dem til å gjøre ting selv. Andre savner mer oppbacking hjemme da de vokste opp, og synes derfor at det viktigste er å hjelpe barna sine slik at de ikke havner i situasjoner de ikke mestrer.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat