Sv: Arne Næss er død
Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.
Folk er visst i stor sorg. Helt seriøst; hvor lenge forventer man at et menneske skal leve? Klart det er trist å miste et stort menneske, for noen, men å bli i dyp sorg over dette slik det er skrevet enkelte steder i mediene, er ikke det å overdrive aldri så lite?
Jeg er enig.
Når et så gammelt menneske dør, og som attpåtil har fått levd livet fullt ut, så er det trist fordi en æra er over, men en tragedie er det ikke.
Min mormor var en sånn person, hun ble ordentlig gammel, hun hadde hatt et veldig flott liv, hun hadde vært heldig på så mange måter, mange barn og barnebarn, alle friske, hun hadde stort sett vært frisk selv. Hun døde også vellykket, hun døde etter kort tids sykeleie uten smerter. Jeg hadde mer lyst å feire henne jeg, hun hadde hatt et så bra liv, fra start til slutt. Når gamle folk får en ok død, da er det grunn til å være lettet og takknemlig, det er så mange som ikke får det.
Det samme gjelder Arne Næss, et flott og langt liv er over, og heldigvis har han ikke vært dement og sengeliggende de siste 10 årene.