Sv: Sunt sukker, stevia
Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.
Ja, det var et skikkelig veloverveid og intelligent innlegg du. 
Dere er så håpløst etter at jeg gidder ikke kaste bort tid. Jeg skulle bare ha et utbrudd og meldte meg inn bare på det unnlaget.
Slå opp Codex Alimentarius di næpe og si meg hva du finner.
Kan jo bare paste noe jeg har skrevet en annen plass
Oljefondet vårt renner bort som sand mellom henda. Hvor mye er det i mars når de kommer med oversikt? 1200? 1300? Og når derivatbobla går av og dollaren stuper kommer enda mer til å forsvinne. Hvor kom redningspakken fra? Hvor mye blir det neste gang og hvor hentes dette fra? Hvor mye i GJELD har staten tatt på våre vegne?
En fjert sier du, gullet vi hadde var kunne ihvertfall ikke bli verdiløst. Alle papirene kan det. Jeg lurer virkelig på hvordan kommende generasjoner kommer til å omtale næpa Kristin halvorsen som økte fra 40 til 60% for å opprettholde realavkastninga (haha) eller stoltenberg, brundtland og Støre som snikinnmeldte Norge inn i EU. Tjenestedirektivet, tror du det er bra? Neida, åpner enda mer for at utenlandske aktører kan kjøpe Norge bit for bit, vann, olje, gass, fisk.
Vi har noen fryktelige naive politikere som tenker så kortsiktig at jeg har lyst til å spy. Generasjonen som kommer vil ikke være nådig i sin kritikk, men det triste er at det er foreldrene nå, de voksne som krangler om materiale goder istedet for å sikre og prøve å verne om sine barns fremtid. Det er et moralsk forfall mer enn noe annet, og de har sviktet sin oppgave som foreldre ved å IKKE sette seg inn i samfunnet og verden, stolt blindt på andre og prøvd å holde seg mest mulig beskyttet og usett i midten av pingvinflokken.
Vi står på vippepunktet og nå er det viktig vi holder tunga rett i munnen og prøver å se fram sammen, tar viktige debatter og ubehagelige spørsmål og faktisk tar ANSVAR alle mann. Ikke bare er uviten og ignorant som visse individer her, men prøver å sette oss inn i ting, kanskje lese litt bøker, se filmer som ikke bare en underholdning og tar diskuterer med folk overalt hvor vi går.
Jeg satt på toget idag og snakket med en arbeidskollega om Codex alimentarius, akkurat passe høyt så folk rundt fikk det med seg og man kan merke de blir stille og lytter. Det er mulig å få ting gjort, men da må vi legge hjerte og sjela i det, tro på oss selv og en litt annen fremtid som kanskje tar vare på de ting som virkelig betyr noe så vi ikke alle vandrer rundt som hjernevaska naut etter altfor mye idioti på dumboksen.
For noen over her anbefaler jeg å starte med en BBC dokumentar som ligger på video.google.com søk stupidity.
|