Vis enkelt innlegg
Gammel 24-01-09, 07:19   #142
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ang. henting og levering i bhg o.l.

Dette fortjener å stå skrevet en gang til. Veldig bra og godt reflektert.

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Jeg tror de færreste bestrider at det fortsatt er slik at kvinner vanligvis har/tar på seg ansvaret for barn og menn har/tar på seg hovedansvar for inntekt, også i Norge. Men vi har alle i oss evnen til omsorg, det tar bare tid å snu godt inngrodde kjønnsroller.

Kvinner vil ikke lengre begrenses av kjønnsstereotyper i arbeidslivet, og jeg tror på lang sikt at menn ikke vil finne seg i å begrenses av kjønnsstereotyper i familielivet. Fortsatt er menn som aktivt uttaler at de opplever den klassiske «mammarollen» som toneangivende for hvordan omsorg og ansvar for barn skal foregå en ytterst marginal gruppe. Det var de kvinnene som krevde like rettigheter i arbeidslivet også en gang.

Jeg er ganske sikker på at noen en gang har argumentert med at de ALDRI hadde hørt en kvinne uttale at hun var kjempeinteressert i matematikk. Det er ikke mye imponerende argumentasjon.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat