Sv: Har ste-besteforeldre "plikt" til å behandle biologiske og inngifte barnebarn lik
Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.
Om jeg en dag får både biologiske, og ste-barnebarn, så kommer jeg til å behandle dem helt likt. Selv når det gjelder overnatting osv. Noe annet er utenkelig for meg. Selv om ste-barnebarna har egne sett med besteforeldre, så kan det ikke være noen god følelse å se/høre at stesøsknene får en annen behandling. Stesøsken er jo søsken i praksis, og bør derfor (etter min mening) behandles likt, enten de har egne besteforeldre eller ikke.
Denne damen hadde vært sammen med mannen sin i 3 år. Hvilket for mange i besteforeldregenerasjonen ikke er veldig lenge. Kanskje har de forholdt seg til ste-barnebarn tidligere - hvem vet. Jeg forstår at det kan være vanskelig, jeg. Kanskje de er redd for å gå utover sitt mandat og trø i de biologiske besteforeldrenes bed, til og med.
Jeg er ikke for forskjellsbehandlingen som angivelig utøves her, og jeg synes nok at man burde strekke seg langt for å unngå dette (det vet jeg at jeg ville gjort), men for meg er det forståelig at prioriteringen på f eks tid blir som den blir, all den tid barna faktisk har biologiske besteforeldre som allerede er hjertelig tilstede.