Vis enkelt innlegg
Gammel 24-01-09, 12:23   #6
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har ste-besteforeldre "plikt" til å behandle biologiske og inngifte barnebarn lik

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Om jeg en dag får både biologiske, og ste-barnebarn, så kommer jeg til å behandle dem helt likt. Selv når det gjelder overnatting osv. Noe annet er utenkelig for meg. Selv om ste-barnebarna har egne sett med besteforeldre, så kan det ikke være noen god følelse å se/høre at stesøsknene får en annen behandling. Stesøsken er jo søsken i praksis, og bør derfor (etter min mening) behandles likt, enten de har egne besteforeldre eller ikke.

Denne damen hadde vært sammen med mannen sin i 3 år. Hvilket for mange i besteforeldregenerasjonen ikke er veldig lenge. Kanskje har de forholdt seg til ste-barnebarn tidligere - hvem vet. Jeg forstår at det kan være vanskelig, jeg. Kanskje de er redd for å gå utover sitt mandat og trø i de biologiske besteforeldrenes bed, til og med.

Jeg er ikke for forskjellsbehandlingen som angivelig utøves her, og jeg synes nok at man burde strekke seg langt for å unngå dette (det vet jeg at jeg ville gjort), men for meg er det forståelig at prioriteringen på f eks tid blir som den blir, all den tid barna faktisk har biologiske besteforeldre som allerede er hjertelig tilstede.

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat