Sv: Hvem kjøper julegavene?
Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.
Men tror du virkelig at du eller foreldrene hans ikke hadde fått noe hvis du hadde gitt beskjed om at han måtte kjøpe det selv? Jeg skjønner jo at det er enkelt å droppe det hvis man vet man slipper. 
guniss, hvis man gjør det fordi man har lyst, er det selvsagt noe helt annet. Jeg klarer bare ikke å sette meg inn i dette min-mann-klarer-ikke-syndromet. Men det er vel meg som er rar. Igjen. Jeg mener, min mann skifter dopapir og rydder og går i krøllete skjorter hvis han ikke gidder å stryke dem.
Jeg kan godt svare på dette; for jeg er en av de som kjøper for mannen. Det er ikke det at han ikke nødvendigvis klarer, men han bruker alt for mye penger, og kjøper ofte ting som mottakeren ikke bruker likevel. Vi har ikke så mye penger, så det er enklere for meg å gjøre det, selvfølgelig snakker vi sammen, og utveksler ideer, og noen ganger er det han som reiser og kjøper det vi er blitt enige om. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg må sende han ut i "shoppehelvete" når jeg kan ordne det på en måte som er mye mer behagelig for oss begge.
Til gjengjeld er det alltid mannen som stryker her i huset, jeg er helt elendig på det og bruker dobbelt så lang tid på bunadskjorta mi enn han gjør.
Jeg synes ikke det er noe i veien med å hjelpe hverandre litt i hverdagen?
|