Sv: Kommer du til avtalt tid?
Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.
Jeg prøver å være presis, men klarer det slett ikke alltid når ungene skal være med. Jeg forventer heller ikke at andre folk er helt presise hvis jeg vet at de skal ha med seg små barn, da synes jeg det er veldig naturlig å operere med omtrentlige tider. Det kunne for eksempel ikke falle meg inn å bli snurt over at vennene våre ankommer skøytebanen kl. 12:20 hvis avtalen var kl. 12.
Skal vi møte venner med barn er avtalen som oftest: "Halv ett-ett-tida". Da klarer de fleste å være "presise".
Det er forresten spesielt i jobbsammenheng jeg virkelig irriterer meg over folk som kaster bort andres tid eller skufter unna. La oss si at 4 av oss på jobb har avtalt å møtes kl. 13.30 for å lempe stoler og rigge scene til en forestilling. 3 av oss møter 13.30, lemper, bærer, rigger og svetter, og så kommer nummer fire slentrende kl. 14, blid og fornøyd og tydeligvis uten noen formening om at hun er sein. Eller om jeg innkaller til et møte, får bekreftet at tidspunktet passer, og så må vente 20 minutter før vedkommende innfinner seg. Det er 20 minutter der jeg ikke kan begynne med noe annet, siden vedkommende dukker opp når som helst. Det er irriterende det!
At noen med liten baby kan komme skeivt ut og ikke rekke en avtale er forståelig, men de fleste har folkeskikk nok til å sende en sms når de ser at det skjærer seg, heldigvis.
|