Sv: Kommer du til avtalt tid?
Opprinnelig lagt inn av ming, her.
Det er forresten spesielt i jobbsammenheng jeg virkelig irriterer meg over folk som kaster bort andres tid eller skufter unna.
Jeg har helt andre krav til både meg selv og andre i jobbsammenheng enn privat. Hvis man kommer fem minutter for sent til et møte der seks andre sitter og venter, har man effektivt kastet bort en halv times arbeidstid for bedriften. Gjør man det hver uke, blir det ganske mange arbeidsdager som går bort i løpet av et år.
Opprinnelig lagt inn av Koma, her.
Forsentkommer ...
Men altså, svarene i denne pollen overrasker meg. Er det virkelig så få som pleier å kommer for sent? I min omgangskrets er det veldig vanlig.
Nei, det er ikke så få som denne undersøkelsen gir inntrykk av, men svarene i pollen er ikke veldig godt egnet for folk som ikke alltid er notorisk tidlig ute.
"Kommer du til avtalt tid? Ja eller nei." Jeg er ofte litt sen, men jeg synes ikke det passer å si at "Nei, jeg kommer ikke til avtalt tid" selv om jeg ikke alltid gjør det. Jeg regner derfor med at de fleste "kommer stort sett, men ikke alltid i akseptabel tid"-folkene har gjort slik som jeg: unnlatt å svare.
|