Vis enkelt innlegg
Gammel 08-02-09, 13:36   #29
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Angående barnevernet

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Generelt og prinsippielt mener jeg at barnevernet MÅ ha faktiske beviser før omsorgsovertagelse. Om både barnevernets folk, namsmann og leger har "vond klump i magen" er ikke - og bør ikke være - nok. Når man overlater slikt til magefølelsen blir det helt klart rom for mange urettmessige omsorgsovertagelser.

Nå har jeg ikke satt meg inn i den konkrete saken, så den har jeg ingen mening om. Men rent prinsippielt støtter jeg at namsmannen krever bevis, og ikke dømmer etter magefølelsen og egen dagsform.

Selvfølgelig må de ha bevis før de vedtar omsorgsovertalelser. Men når alle involverte parter i saken sitter med klump i magen og skjønner at noe er feil - da mener jeg at man bør ha virkemidler for å trygge barnet mens de har tid til å utrede saken nok til å enten a) ha beviser nok for at barnet vil få et trygt liv hos foreldrene eller b) ha beviser nok til at omsorgsovertakelse er det eneste rette. Denne "enn så lenge har vi ikke nok beviser, hun har jo ikke fått prøvd seg som mor ennå" synes jeg virker farlig.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat