Sv: Hva synes dere om Facebook?
Det fine med Facebook er jo å holde en slags kontakt med mennesker man sjeldent møter, eller ikke har møtt på mange år, men også en plass hvor man tar litt mer del i livet til sine nære venner og familie ved å dele bilder, tanker osv. Jeg blokkerer derimot så og si alt jeg mottar av invitasjoner til ditt og datt, alt det der er for meg bare tull. De få gruppene jeg er medlem av er bare for å vise et standpunkt om jeg kan si det slik, men hadde godt greid meg uten de også.
Jeg er også noe kritisk til hvem jeg legger til som venner. Ser jo at det er mange som har flere hundre (4-5-600 osv) venner, er det faktisk mulig? Det kan jo virke som om at mange legger til personer bare de har møttes en eneste gang for mange herrens år siden, for meg er det langt i fra venner. For min del holder det med gamle klassekamerater, gamle (og selvsagt nåværende) venner og slekt og familie). 
Det er også begrenset hvem som har tilgang til profilen min, wallen min og bilder som jeg legger ut. Selve profilen er sperret slik at kun mine venner har tilgang til den. Det er heller ikke alle vennene mine som har tilgang til å lese hva som postes på wallen, hva jeg skriver på statusoppdateringen eller se bildene som jeg legger ut. Det er kun forbeholdt mine aller nærmeste og de vennene jeg har mest kontakt med.
|