Vis enkelt innlegg
Gammel 12-12-06, 23:32   #12
Siv
Passiv

Standard

Sv: Utskjelt på SFO

Jeg opplever her når jenta mi på 11 år kommer og forteller noe som har skjedd på skolen mellom henne og en lærer at hun ikke vil være til stede når jeg snakker med denne læreren. Hun begrunner dette med at hun syns det er ekkelt og at hun er redd for å få mer kjeft fra læreren. Snakk med datteren din og hør om hun vil være tilstede når du snakker med denne ansatte. Vil hun ikke så ikke tving henne, men oppford henne til likevel å bli med, for det er tross alt lettere for henne og forholde seg til denne ansatte etterpå. Så slipper hun og komme dagen etter og ikke vite noe om samtalen dere har hatt.

Det er vanskelig det der med konflikt mellom voksen og barn for den voksne (opplever i allefall jeg ofte) vrir og vender på sannheten og gjenforteller situasjonen på en mer neddyssende måte enn det den egentlig var, i stedenfor å si sannheten. Det er jo feigt gjort og det lærer jo barna at det er greit å lyve.

Skjønner godt at du har lyst til å lappe til denne personen (det hadde nok vært min første reaksjon også). Be om et møte og snakk med h*n. Lykke til.

Svar med sitat