Sv: Utskjelt på SFO
Alle sider har en sak. Også den SFO-ansatte. Hun kan ha hatt en dårlig dag, kanskje er dette en "lek" som har versert i lengre tid og som hun var lei av, kanskje er hun lei av at de små (åpenbart) har liten respekt for henne (da mener jeg den som fant på det "stygge" verset i utgangspunktet - det var kanskje ikke tilfeldig at det var akkurat denne ansatte som ble nevnt?) og kanskje var det enda noen faktorer vi ikke vet. Jeg ville hatt dette i bakhodet mer enn behovet for unnskyldning og oppreisning.
Selvsagt var det utrolig trist for datteren din. Og urettferdig. Og lumpent av den andre (som antakelig har fått en skikkelig lærepenge). Men verden er nå engang urettferdig; og jeg prøver i liknende tilfellere selv å minne meg på at det ofte er bedre de små lærer det på SFO o.l. i små porsjoner fremfor å først møte det i form av en drittsekk av en kunde, en mobber av en sjef eller en smisker av en kollega.
Ta det opp med den ansatte og forklar misforståelsen, men ta det rolig. Tenker at når hun hører selv hva som skjedde og hvor lei seg jenta ble så ønsker hun nok helt sikkert selv på eget initiativ å skvære opp med henne.