Sv: Når vi først snakker om plaging av gjess og ender...
Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.
Veldig fint at man drar frem disse eksotiske matvarene og setter fokus på disse tingene. Alikevel er det dyremishandling som gjør at vi får egg og ikke minst deilig kyllingkjøtt på bordet. Tenk på hvilke forhold disse fuglene leve under fordi vi skal få omelett.
Så om man skal se på slike ting er det kanskje på tide at vi blir vegetarianere hele bunten. For det finnes nesten ikke den ting fra det animalske riket vi kan spise uten at dyret har blitt utsatt for lidelser fordi vi skal spise det. Det sies jo til og med at fisken kjenner smerte.........
Jeg vet det Industrialisert kjøtt er noe herk egentlig, men jeg klarer jo ikke å la være å spise kjøtt likevel. Men jeg vurderer kylling nå altså... Jeg vil prøve å finne noen som oppdretter på en mest mulig ok måte. Vi spiser lite oksekjøtt og svinekjøtt i det hele tatt, det går mest i kylling, fisk og grønnsaker hos oss.
Det er MYE dyremishandling rundt omkring ja, men noe er verre enn annet. Og akkurat disse endene eller gjessene får tredd en trakt nedover halsen opptil flere ganger daglig, der spiserøret kan risikere å sprekke - det er helt ille! Og om ikke spiserøret sprekker, så kan leveren sprekke. Vanvittige lidelser for dyrene!
Og at fisk kjenner smerte - joda det gjør de nok, men de plages ikke i UKEVIS, de får en rask død etter at de er fisket.
Så jeg syns ikke man kan unnskylde dyremishandling med at "de fleste dyr lider", for noen dyr lider mye mer enn andre. Og det er fortsatt mye jeg selv kanskje ikke vet, men det jeg vet som jeg syns er grusomt - det lar jeg være! 
Vi kan godt spise kjøtt, men da får vi jammen behandle dyrene så pent vi kan og gi dem et verdig liv på veien til å bli mat!
Sist redigert av Katarina : 10-02-09 kl 02:12.
|