Sv: Utskjelt på SFO
Jeg synes ikke du overreagerer Safran. Det er klart dette skal tas opp, men unnskyldningen bør komme på den måten som passer best for jenta di. Hvis hun er som skolejenta mi synes hun først og fremst at oppmerksomhet er helt pyton, så selv noe så positivt som en unnskyldning for urettferdig behandling ville oppleves som en ny straff hvis den ble gitt i all offentlighet. Kanskje bare vissheten om at den SFO-ansatte har gjort en feil og forstått det er nok?
Jeg må kommentere det Solen skriver om å være blåøyd. Jeg er ikke enig med deg, Solen, i at det er naivt å tro at ens eget barn ikke ville gjøre noe galt. Av mine tre ville jeg tro at storesøster aldri ville finne på noe galt på skolen.
Guttene tror jeg er troendes til nesten hva som helst når det gjelder for eksempel å ødelegge ting, knuse ei rute, leke herjete så noen blir skadet og liknende. Ikke noe ondskapsfullt, men dårlig impulskontroll og liten sans for årsak/virkning ville absolutt gjøre sitt til at guttene kunne havne i trøbbel.
Storesøster er ingen engel hjemme, langt i fra, men utenfor hjemmet er hun stille, beskjeden, forsiktig og redd for å få oppmerksomhet til og med der hun er trygg. Sannsynligheten for at hun skulle si eller gjøre noe galt på skolen med viten og vilje er like stor som for at det kommer to torsdager på ei uke.