Vis enkelt innlegg
Gammel 13-12-06, 15:17   #57
Frost
Bør lage seg en tittel selv

Frost sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Utskjelt på SFO

Opprinnelig lagt inn av Sansa, her.

Min erfaring er, som lærer i barneskolen, at noen av de som er veldig beskjedne og "snille" hjemme godt kan finne på sprell på skolen. Hos oss har vi ikke så høy terskel for å irettesette ved stygg snakk og f eks hvis noen går fysisk til angrep på en annen. Da spiller det ingen rolle hvem som begynte eller hvem som la i hvem, hvis du skjønner. Det er selvfølgelig aldri snakk om utskjelling, det ser jeg ikke noe poeng i! Men det jeg skulle fram til er at jeg alltid ringer hjem dersom jeg har irettesatt noen litt skarpere enn vanlig. Og det synes jeg man som voksen skal gjøre! Og i hvert fall dersom man har gått over streken!

Jeg husker en gang jeg selv skrev masse stygge ord på noen lapper som jeg gjemte på rommet mitt. Tror det var jeg og en venninne som hadde det veldig morsomt med stygge og grisete ord. Og det gikk som det måtte gå, mamma fant skribleriene - og jeg fikk kjeft så det holdt. Da ble jeg veldig, veldig lei meg, for jeg hadde jo ikke ment noe galt med det. Kom til å tenke på denne episoden da jeg leste om jenta di! Dette med interessen for stygge ord hører jo alderen til. Jeg synes absolutt man skal se mellom fingrene på sånt, i hvert fall hvis det dreier seg om et og annet tilfelle.

Har du ikke lest hovedinnlegget skikkelig? Det var jo faktisk ikke det som skjedde.

Klipp: En gutt i klassen hennes hadde bedt henne si en setning om og om igjen, i hurtig tempo. Da hørtes det ut som om man sa noe stygt om denne SFO-ansatte, men det fant jo ikke enern ut før hun hadde sagt det.

Dette kan ikke sammenlignes med å eksperimentere med stygge ord.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat