Vis enkelt innlegg
Gammel 13-02-09, 22:30   #91
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du forsikret barnet (barna) dine?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Mine er toppforsikret i IF.
Men det minner meg om en ting jeg har lurt på. Forsikringen utbetales jo til overformynderiets ivaretagelse hvis det skjer barna noe. Hvordan funker dette egentlig i praksis? Betyr det at hvis det skjer noe så kan ikke jeg installere rullestolvennlige ting i huset feks?

Jeg kjenner til en sak veldig godt som var på nyhetene i fjor sommer. Etter denne saken ble forsikringsselskapene også mer obs på å informere om overformynderiet på sidene sine.
Det er neimen ikke lett å få penger fra overformyderiet.
De forvalter pengene til barnets beste, men når man må sende inn kvitteringer for hver tannbørste man kjøper så blir det litt i overkant tungvindt. De er/var heller ikke veldig interessert i å betale ut penger på forskudd; altså foreldre må legge ut først.
Loven er nå under revurdering, da den ikke har blitt revidert siden 1927.
Det er bare så synd at slike saker må blåses opp i media før det blir gjort.

Det er allikevel ikke en grunn ti likke å forsikre barna, så mine barn er forsikret, så håper vi det bare er "bortkastede penger" å betale denne forsikringen.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat