Sv: Utskjelt på SFO
Nå har jeg vært og snakket med henne, og jeg vet ikke lenger hva jeg skal tro. Dvs - jeg vet faktiskt hvem jeg tror på, men dette er vanskelig. Først snakket jeg med den ansatte, som stilte seg helt uforstående til hele episoden. Hun hadde slett ikke skjelt ut noen, og ikke vært sint på noen. Hun fortalte en helt annen historie enn jentene. Jeg hentet derfor inn enern for at hun skulle høre den ansattes versjon, og kanskje kommentere hva som skjedde. Hun holdt forsiktig fast ved sin versjon, og at hun hadde fått kjeft. Den ansatte hevder hun hadde vært "mest sint på" bestevenninnen, og sagt at HUN burde skamme seg hvis hun lurte enern til noe sånt.
Jeg: Så du var altså sint?
Hun: Nei, ikke egentlig. Kanskje litt. Men jeg kjeftet ikke. Det var isåfall på bestevenninnen.
Enern: Men hun sto jo BAK meg, og du så på meg da du sa det.
Hun: Nei, du må ha misforstått. Jeg skjønner ingenting.
Enern protesterte ikke mer, og jeg sa at jeg ikke skjønner hva som har skjedd. Men jeg gjør jo egentlig det. For mens vi sto der og snakket, så kom en gutt gjennom rommet, og hun ba ham gå ut. Et par minutter etter kom han tilbake, og hun nærmest skrek til ham at han skulle gå ut. Og så smalt hun døren etter ham.
På vei til bilen møtte jeg bestevenninnen og moren. Jeg fortalte hva som hadde skjedd, og den ansattes historie. Hun sto bare og måpte; Det var ikke sånn! Hun sto jo og SÅ på enern da hun sa det! Hun VAR sinna! Hun kjeftet på henne, rett opp i ansiktet og så snudde hun og gikk.
Jeg har ingen grunn til å mistro jentene, og jeg VET hva slags tone denne ansatte har. Jeg syns det er drøyt at hun står og lyver meg rett opp i ansiktet. Nå er jeg egentlig mer sint enn noensinne. Jeg har IKKE lyst til å la dette passere.