Vis enkelt innlegg
Gammel 14-02-09, 21:13   #87
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ski til voksne skinybegynnere

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Håper du ikke har kjøpt for lange ski Veronal, om du ikke blir komfortable med dem ville jeg gått tilbake med dem og bedt om kortere.
jeg har gått på ski siden jeg var 4 år, og har ski som er 180 cm lange. Er 168 cm, så jeg skulle hatt 190 ski, men de var aaalt for lange for meg. Min søster fikk byttet sine som også var for lange, det er vanskeligere å styre med så lange ski.

Om man kjøper et par plaine langrennski, så skal det en del til før de blir for stive. (Jo lengre ski, jo stivere spenn). De fleste merker ikke stor forskjell lengdemessig, på feks 5 - 10 cm og man risikerer nok fortere at skiene blir for korte og for myke, enn for lange og stive. Det er i alle fall min erfaring..
Jeg må feks ha MINST 20 cm lenger enn kroppslengde fordi jeg er ganske tung. Ellers så vil smøringen subbe....

MinaX:
Du kan få de til å ta "papirtesten" på deg i butikken. Vet de ikke hva dette er, så ville jeg funnet en annen butikk.... dette er basic.
Papirtesten består av å prøve dra et ark under skiene mens man står på begge bena. Det skal være mulig om skiene er passe stive. Papirbiten skal kunne beveges fra helen til ca 15-20cm foran tåa. Kan man bevege papiret mindre enn dette er skiene for myke, kan man dra den lenger frem er de for stive. Dette markerer smøresonen og den skal være passe lang.. bottomline.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat