Sv: Merkelig formulering fra barnehagen
Opprinnelig lagt inn av Esme, her.
Håper jeg ikke stikker hånda inn i et vepsebol nå men, jeg spør helt ærlig fordi jeg lurer på det.
Dere som er skeptiske til at ungen skal være med på isfiske, er dere generelt skeptisk til at ungene skal gjøre ting som kan ha en liten risiko, som båtturer, skogsturer etc?
Og er dere av den engstelige typen?
Altså, om dere sier at nei sånn er det ikke så tror jeg på det altså, jeg synes bare det er en sånn rar og merkelig tanke at isfisking i regi av voksne som sjekker isen er farlig.
Jeg er kke skeptisk til isfiske, så lenge jeg er med!! Men jeg hadde sendt minsten på tur med barnehagen, for jeg stoler på at de har kontroll på isen, og har snakket med den lokale-trygge-faste-isfiskeren-som-har-pilket-her-i-snart-100-år!!
Jeg mener selv at jeg ikke er av den engstelige typen, men innrømmer glatt at jeg er nervøs for unger og vann. Og ikke kun mine egne barn, men også når jeg har med barnehagebarn på tur. Ikke nervøs så jeg går rundt og skriker og hoier til unga, men jeg liker å stå på steder der jeg har full oversikt, og jeg teller masse!! Det er somregel ikke jeg som lager maten på bål den dagen, jeg må ha kontroll.
Og jeg elsker de dagene som vi ikke bare er i barnehagen, men drar på turer. Så jeg er ikke redd for å ta med mange barn på tur f.eks.