Vis enkelt innlegg
Gammel 19-02-09, 21:00   #133
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er hijaben kvinneundertrykkende?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Ja, samme faen hva kvinnene selv føler. Når de ikke lever etter "vår" standard, så er det soleklart at de undertrykkes.

Nei, men mange ser kanskje ikke selv at de blir undertrykket?
Slik som min muslimske venn i nabolaget som må spørre sin mann hver gang hun skal noe sted, om det er greit. Han bestemmer hvor mange barn de skal ha, og hva barna skal gjøre til enhver tid. Hun kan ikke være med på lunsjer\turer fordi mannen har bestemt at hun skal bruke mesteparten av dagen til å forberede mat til alle som bor der.(Selv om hun hater å lage mat, og kunne tenke seg å gjøre helt andre ting)

Hun ser på dette som en selvfølge, men for meg er dette kvinneundertrykking. Mannen hennes er født og oppvokst i Norge. Hun ble hentet hit for noen år siden, og har en kjempefin utdannelse hun ikke får brukt her, fordi mannen bestemmer over livet hennes.