Vis enkelt innlegg
Gammel 19-02-09, 22:54   #150
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er hijaben kvinneundertrykkende?

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Og noen setter troen så høyt at de føler en frihet i å bære hijab.

Det forutsetter at det å bære hijab er en religiøs forpliktelse, noe som i fht de religiøse skriftene ikke kommer frem. Men religiøse ledere har tolket det dit og bakgrunnene for det er i det hele tatt suspekte.
Jeg er redd, hijab er nok et mannlig påfunn for å kontrollere kvinner, under påskudd av religion, mens det egentlig er kontrollbehov, makt og politikk som ligger til grunn.
Jeg tror ikke at kvinner som synes det er ok med hijab automatisk følger denne tankerekken, på samme måte som jeg ikke tror at kvinner som opererer silikoninnlegg vil følge tankerekken om at det er et resultat av kvinneundertrykkelse..

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat