Vis enkelt innlegg
Gammel 20-02-09, 21:32   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: God lørdagssnacks?

Quesadillas!!

Fyll: valgfritt, men vi liker best kyllingfyll. Da bruker jeg 2-3 fileter i strimler eller biter, som jeg steker sammen med litt hakket løk og hvitløk, paprika i biter og gjerne også litt purre. Ha over et halvt lite glass salsa og la det putre litt. Fyllet skal ikke være veldig fuktig.

Ta en tortilla og spre fyllet litt tynt utover hele platen. Dekk med masse hvitost og legg en tortilla oppå. Klem litt forsiktig sammen og stek tortillasen i en tørr stekepanne på litt sterk (ikke for sterk) varme. Ha gjerne lokk over pannen. Snu tortillaen etter noen minutter, vær forsiktig så ikke fyllet ramler ut. La den steke noen minutter på andre siden også. Osten smelter og binder fyllet sammen inni.

Ta frem pizzahjulet og skjær tortilla-"kaken" i 4 eller 8 biter. Server med salsa, rømme og guacamole.

Ikke mitt bilde: