Vis enkelt innlegg
Gammel 25-02-09, 09:27   #17
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Økomyter knuses

Jeg så et dokumentar om dette på tv for en stund siden. Jeg mener å huske at konklusjonen var at økomat først og fremst er bra for samvittigheten og følelsene, og at det som er gjort av tester ikke viser nevneverdig forskjell på smak, levekår for dyr eller sprøytemidler. (De fant mer eller mindre ikke spor av sprøytemidler på ikke-økologisk).

Jeg kjøper noe økologisk, men ikke alt. Jeg har rett og slett ikke nok kunnskap om landbruk til at jeg kan mene noe fornuftig, det blir synsig og tro fra ende til annen. Derfor helgarderer jeg. Jeg smaker heller ikke forskjell, annet enn at sesongferske grønnsaker er bedre. Jeg kjøper en del grønnsaker fra lokale gårder, og det er både ferskt og økologisk. Selvsagt er det bra varer, men hvorfor vites ikke.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat