Vis enkelt innlegg
Gammel 02-03-09, 13:37   #198
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er hijaben kvinneundertrykkende?

Men, altså, jeg prøvde å vise at det er grader av kjønnsdeling, og vi er ikke fritatt fra det her i vesten, uten at det trenger å gå på bekostning av likestillingen ellers i samfunnet. I tillegg er det et valg man tar, som Hadia nevner. Jeg kjenner flere muslimske kvinner som ikke bruker hijab. Og en del som gjør det. Det kan være mange ulike årsaker som ligger til grunn, men jeg velger å være åpen for at det faktisk kan være et valg. Og at så lenge det ikke er til hinder for livsutfoldelse, så ser jeg ikke det direkte kvinneundertrykkende ved det.
Til sammenligning har det jo vært en nokså heftig debatt om deling av permisjonen mellom menn og kvinner, hvor svært mange hevder at det bør være familiens/kvinnens valg hvor mye av permisjonen hun tar, og hvor mye som tas av mannen. Selv om jeg personlig synes at det å minimere permisjonen som tas av mannen er å støtte opp om en kjønnsdiskriminerende samfunnsstruktur, så må jeg jo gå utfra at det er et valg den enkelte tar.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat