Vis enkelt innlegg
Gammel 03-03-09, 12:13   #6
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er hijaben kvinneundertrykkende?

Opprinnelig lagt inn av Travolta, her.

Jeg synes det er interessant å lese intervjuet med Gerd Fleischer i Selvhjelp for innvandrere og flyktninger.

Jeg leste også det intervjuet med interesse, og det jeg syns er rart er at man presenterer en veldig enkel løsning - bort med hijaben så er man frigjort! Kvinner og barn som blir tvunget til å bruke hijab og banket vil fortsette å bli undertrykket selv om hijaben forsvinner. Man må jobbe med mekanismene i at noen menn og miljøer mener at kvinner er mindreverdige, mannens eiendom og at det er lov å herse med dem. Det må en kulturendring til i disse miljøene først, deretter kan kvinnene bestemme selv om de vil bruke hijab eller ikke.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat